lørdag 28. august 2010

Første prosjekt: Unødvendig Twingly-blogging


Du har kanskje sett disse dumme bloggene som knyttes opp mot artikler relatert til artikler på VG:Nett? Disse bloggene kalles ofte for Twingly-blogger, og er et produkt av at noen sitter og skriver søppel om nyhetsrelaterte saker. To-tre linjer er nok til hver sak, noe som får mange til å skrive lite. Og nå skal jeg bli en av dem.

Jeg skal bruke en annen blogg enn denne til å skrive innleggene på (i og med at denne har et så sykt bra kvalitetsinnhold som ikke skal ødelegges), men skal bruke Prosjekt Internett-bloggen til å skrive ned om metoden fungerer som den skal eller ei.

Har du lyst til å opprette en liknende side, så skriv gjerne en kommentar i kommentarfeltet. Da skal jeg sette opp en guide til hvordan du kan lage en Twingly-blogg. For det er faktisk utrolig mangelvare på slike blogger../IRONI:... :)

Hva skal jeg tjene penger på?

Google AdSense. Ingen Affiliate-programmer, i og med at de ikke konverterer.

Hvordan skal jeg tjene penger på denne metoden?

Skrive små, korte og provoserende innlegg om saker jeg vet vil bli diskutert i lange baner.

Hvor lenge skal jeg holde på?

10 artikler skal publiseres og linkes opp mot VG:Nett. Skal være nøye på hvilke artikler jeg tar å skriver om - ikke alle er like gunstige.

Hva forventer jeg av antall kroner inn i kassen?

Jeg tør ikke forvente noen ting, men kanskje 100 kroner? 10 kroner per innlegg kan ikke være SÅ dårlig?

Følg med videre... fortsettelse på Prosjekt Internett følger.

1 kommentar:

  1. Twingly-horing gir neppe noen ting av inntekt, been there done that. Tips, skriv om innvandring og utlendinger. Utrolig hvor gærne folk blir og vil kommmentere.

    SvarSlett